mel

Brinu li vozači dovoljno o sigurnosti djece u prometu?

Autor/ica
Objavljeno: 24 listopada, 2014
udruga_kup_akcija01

Foto: Udruga KUP

Udruga ‘Kultura u prometu’ i učenici Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića u Sinju prošli tjedan proveli su terensku provjeru načina prijevoza djece na području Sinja. Akcija je provedena neposrednim vizualnim uvidom na prilazima vrtićima Bili cvitak, Maslačak, Alkarić i Čarobni pianino od 6,45 do 8,30 sati.

Tijekom akcije evidentirana su ukupno 62 automobila, a rezultati ankete pokazali su kako Sinjani olako shvaćaju upozorenja o sigurnosti u prometu.

‘Vrijeme je bilo oblačno, sa slabom kišom, u ranim jutarnjim satima dok je još uvijek dosta mračno, što dovoljno govori o uvjetima za sigurnu vožnju. Rezultzati ankete nisu sjajni, upravo suprotno, puno govore o našem olakotnom shvaćanju opasnosti u koju dovodimo našu djecu. Ne smijemo zaboraviti i da djeca uče promatrajući naše postupke i da će sve ono što mi radimo pogrešno i nepropisno vjerojatno raditi i oni’, kazao je Miško Kerekeš iz Udruge KUP.

Od ukupnog broja, samo je desetero djece bilo ispravno vezano u autosjedalicama, 14 ih je bilo u autosjedalicama, no nisu bili vezani, 6 je stajalo iza prednja dva sjedala, 5-ero djece je sjedilo na prednjem sjedalu, 5 je bilo u naručju odrasle osobe, 15 ih sjedilo nevezano na stražnjem sjedalo, a 7 je bilo vezano na stražnjem sjedalu.

Provoditelji akcije istovremeno su, tijekom nekoliko dana, među osobama koje su dovozile djecu do vrtića proveli anketu o korištenju dječjih autosjedalica.

‘Kao što smo i očekivali, rezultati su doista poražavajući i pozivaju na pojačani napor cijelog društva kako bi se i taj dio prometne kulture podigao na jednu veću i sigurniju razinu’, kaže Kerekeš.

Pitanja su se odnosila na poznavanje članka 163 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, te obveznom i pravilnom korištenju dječje autosjedalice. Zadnje pitanje se odnosilo na poziciju u vozilu na kojoj se djeca većinom nalaze kada se voze u automobilu. Ukupno je anketirano 138 sudionika u prometu, većinom vozača. Prema rezultatima ankete, ispravno se u svojim sjedalicama prevozi samo 29 djece, sjedi i nije vezano na stražnjem sjedalu 57 djece, 25 ih na stražnjem sjedalu sjedi vezano, 9 sjedi naprijed, 11 stoji između dva prednja sjedišta, 7 djece sjedi u naručju odrasle osobe.

‘Najčešća objašnjenja za ovakve postupke su da stanuju vrlo blizu, da su djeca najsigurnija i najmirnija kad ih netko drži, da su izrazito obazrivi vozači, da do sada nisu nikada imali sudar i slično. Odgovornost svakog roditelja je učiniti sve kako bi zaštitio svoje dijete. Ne vezanje djeteta u primjerenu autosjedalicu tijekom vožnje svjesno je izlaganje djetetovog zdravlja i života opasnostima’, ističe Kerekeš koji dodaje kako se najveći broj sudara, čak 82,2 posto događa unutar nekoliko kilometara od polazišta, na cestama unutar naselja.

Djeca koja u vozilu nisu vezana u primjerenoj autosjedalici imaju sedam puta veće izglede da u slučaju prometne nezgode zadobiju ozbiljne i po život opasne ozljede, u odnosu na djecu koja su ispravno smještena u autosjedalicu.

‘Najveći broj djece ne stradaju kao pješaci, nego kao putnici u vozilu sa svojim najbližima, gdje bi trebali biti najsigurniji’, ističe Kerekeš.

ferata@ferata.hr
0997370409