mel

Otok: Prikazan dokumentarni film ‘Štafeta smrti’

Autor/ica
Objavljeno: 28 ožujka, 2019

U općinskoj dvorani u Otoku sinoć je pred oko 150 posjetitelja, u organizaciji UHDDR-a Otok, prikazan dokumentarni film ‘Štafeta smrti’, koji govori o 11 branitelja koji su u proboju iz okupiranih Bogdanovaca 10. studenoga 1991. krenuli u ‘štafetu smrti’.

Film podsjeća na konkretne događaje iz Domovinskog rata koji su se zbivali od 10. do 22. studenog 1991. godine u minskom polju nedaleko od Marinaca. Od 11 hrvatskih branitelja koji su te nedjelje iz okupiranih Bogdanovaca krenuli u proboj s civilima, danas su živa samo dvojica – Ivica Jurčan i Đuro Kovačević, koji u filmu pripovijedaju o strahotama koje su prolazili. Jurčan je sinoć pratio projekciju filma u Otoku.

Nakon intoniranja himne ‘Lijepa naša’ i minute šutnje za poginule branitelje, okupljenima se ukratko pozdravnim riječima dobrodošlice obratio i zahvalio načelnik Općine Otok Dušan Đula.

Uoči prikazivanja filma govorio je Damir Radnić, umirovljeni pukovnik HV-a, ratni zapovjednik HOS-a u Bogdanovcima i jedan od inicijatora snimanja filma. Radnić ke kazao kako su Bogdanovci bili mali Vukovar. Istaknuo je kako su u izvlačenju, na licu mjesta, sedmorica branitelja poginula, a dvojica su umrla od ranjavanja te da tijela četvorice branitelja još nisu pronađena. Kazao je kako je 30-ak civila uspješno izvučeno na slobodu.

Nakon prikazivanja filma svoje svjedočanstvo o događjima tih 12 dana kazivao je stopostotni invalid i jedn od preživjelih Ivica Jurčan. Kazao je kako mu je drago što postoji velik broj zainteresiranih za istinu o Domovinskom ratu te da ovaj film prikazuje pravu istinu o strahotama kroz koje su prošli branitelji o kojima pričaju u filmu iz prve ruke.

‘Pokušao sam se ubiti, kao što se na filmu i vidi. Međutim, fizička nemoć, zatajenje oružja koje je oksidiralo zbog rose i hladnoće, moja nepokretnost, jer sam bio bez obje noge, dok mi je lijeva ruka visila na koži, a desna teško stradala, jednostavno nisam imao snage ostvariti svoj naum i naravno da sam sada sretan zbog toga’, rekao je Ivica Jurčan, HOS-ov dragovoljac koji je u ‘štafeti smrti’ ostao bez potkoljenice i stopala, koji je u minskom polju ležao 12 dana, do 22. studenoga, kada su ga zarobili pripadnici JNA te ga, teško ranjenog, danima mučili.

Na kraju otočke premijere filma ‘Štafeta smrti’ Otočani su kupnjom prigodnih majica sa znakom HOS-a dali svoj doprinos u prikupljanju sredstava za tiskanje monografije satnije HOS-a Vukovar i izložbu ratnih fotografija ove slavne postrojbe iz Domovinskog rata.

Sinjska premijera filma ‘Štafeta smrti’ bit će večeras u 18,30 sato u sinjskom samostanu, u Dvorani Gospe Sinjske. Film će se u Sinju prikazati u organizaciji UHBDDR-a Sinj.

ferata@ferata.hr
0997370409