Učenici OŠ Trilj predstavili grotulju u Zagrebu

Autor/ica
Objavljeno: 23 svibanj, 2019

U ponedjeljak, 21. svibnja 2019. učenici OŠ Trilj predstavili su projekt ‘Tradicija u novom ruhu – Triljska grotulja’ na Državnoj smotri iz područja građanskog odgoja i obrazovanja Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Na smotru je pozvano 26 timova razredne nastave iz svih krajeva Hrvatske. Tim čini mentor i 4 učenika. Cilj smotre je omogućiti učenicima stjecanje građanske kompetencije i praktičnog političkog obrazovanja usmjerenog na razvoj dobrobiti pojedinca i društvene zajednice. Mnogi od učeničkih projekata trajno su promijenili svoje društvene zajednice na bolje, potičući razvoj, organiziranost i povezanost u lokalnoj zajednici i šire.

Projekt ‘Triljska grotulja’ učenika 4.a razreda OŠ Trilj povezao je, kao što je i sama grotulja povezana, u jednu predivnu nisku, školu, udruge, roditelje, obrtnike, učenike i mještane općenito. Ustrajnim radom od rujna do svibnja projekt su istkale voditeljice Ana Ćaleta, učitelj savjetnik i Marija Čelan Mijić, knjižničar mentor. Članice žirija na Državnoj smotri procjenu projekata: Zdenka Novak, Jasmina Hamer i Višnja Biti, prepoznale su trud i vrijednost te pohvalile projekt poticajnim i vrijednim riječima ‘dragulj i originalan’.

Učenici iz Trilja obučeni u predivne narodne nošnje, od kojih im je tri iz svoje bogate kolekcije posudila i Anđela Žolo, plijenili su pozornost. Pred žirijem i gledateljima na predstavljanju su istakli kako su zajedničkim radom na projektu stekli spoznaje o grotulji, njenom podrijetlu i važnosti za njihovo mjesto, osjetili veću pripadnost svojim korijenima i osvijestili koliko je važno u današnje doba očuvati svoj nacionalni identitet.

Naučili su napraviti grotulju, naušnice i prsten od das mase za prodaju suvenira, skicirali su i dali napraviti suvenir u obliku oraha, napravili matematičke i društvene igrice na temu grotulje, istražili kako se sadi i presađuje orah, te ga i sami posadili, poslali su u Grad prijedlog igraonice imena ”grotulja”, koja bi se postavila u triljskom parku. Rade na izradi igre koja bi se koristila u nastavi na tabletima i sastojala bi se od 22 oraha.

Radeći na projektu, razvijali su prijateljske odnose i toleranciju. Naučili su samostalno iznositi svoje mišljenje i usvojili vještinu javnog izlaganja.

Tijekom ovoga istraživanja stekli su mnogo novih saznanja, ali i iskustva. Istraživali su knjige, služili se e-knjižnicom, učili pripremati i arhivirati podatke i prikupljenu građu, radili su na terenu, upoznali se s drugačijim načinima učenja i prikupljanja informacija i produbili interes za umjetničku i povijesnu baštinu svoga zavičaja. Učili su se međusobnoj suradnji i, što je najvažnije, uživali su u radu.

Prije samog početka projekta predstavili su zamisli roditeljima. Roditelji su bili oduševljeni planom i obećali svu moguću pomoć u realizaciji. Pojedine realizirane etape projekta predstavljali su na školskom panou i prezentacijom u javnosti. Projekt su predstavili učenicima, pedagoginji i roditeljima u učionici. Napisali su izvješće i projekt će predstavili na web stranici škole. Gostovali su na Hit radiju u Sinju i javnost upoznali s projektom. Projekt su predstavili na Županjskom stručnom vijeću učitelja razredne nastave u OŠ Trilj. Iznijeli su i plan djelovanja u budućnosti i sve prednosti koje projektna nastava ima za svakog pojedinog učenika.

Krajnji cilj je da grotulja bude prepoznata, zaštićena kao nematerijalna kulturna baština i da ima mnoštvo prepoznatljivih suvenira koji se dobro prodaju, kao i sama grotulja.

Bilo je ovo predivno iskustvo koje preporučuju i drugima.

Print Friendly
Facebook
Na vrh