mel

Zaključci s 2. Međunarodne konferencije ‘Izazovi u radu s darovitom djecom’

Autor/ica
Objavljeno: 9 travnja, 2019

Izvor: Splitsko-dalmatinska županija

Prošlog tjedan na splitskom FESB-u održana je 2. međunarodna konferencija ‘Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima’. Na konferenciji su sudjelovali učitelji i nastavnici (predmetna nastava – matematika, biologija, kemija, fizika, informatika, tehnička kultura i ostali nastavnici STEM područja), stručnim suradnicima (psiholozi) i ravnateljima osnovnih i srednjih škola.

U tri dana konferencije, oko 500 sudionika je imalo priliku kroz različite teme osvijestiti važnost darovitosti u svakom društvu, prepoznati obrazovne potrebe darovite djece, emocionalne i socijalne, djelotvorne načine odgojno-obrazovne podrške te usporediti načine rada u Izraelu i Hrvatskoj.

Gosti predavači iz Izraela Menachem Nadler i Iris Azulay i Judith Hilmes iz Njemačke predstavili su svoj sustav podrške u radu s darovitom djecom te na taj način pokazali primjer dobre prakse, od kojeg možemo puno toga naučiti i primijeniti u odgojno-obrazovnom procesu, a veleposlanik Države Izrael u Republici Hrvatskoj Ilan Mor naglasio je kako ovakav događaj pokazuje dobru suradnju Izraela i Hrvatske, osobito na polju kojem je cilj detektirati nadarenu i kvalificiranu djecu i mlade, promovirati ih i pobrinuti se da će doprinijeti društvu u našim državama.

Na konferenciji je zaključeno kako su hrvatsko društvo i obrazovni sustav tek u fazi upoznavanja s darovitošću, ali još nisu svjesni koliko je ona važna za našu budućnost. Daroviti imaju posebne potrebe pa im treba i nadograditi sustav koji će omogućiti potpuni razvoj svih njihovih potencijala. Upravo bi takvi pojedinci trebali biti nositelji razvoja, jer nas samo novi koncepti i nove ideje mogu odvesti u bolje društvo. Međutim, sadašnji obrazovni sustav još uvijek nema odgovor na pitanje: darovito je, što ću s njim? Stoga se sustav treba mijenjati te nadograditi koncept uočavanja i identifikacije darovite djece, kao i pružanja potpore njihovom razvoju. Sudionici konferencije ipak su istaknuli da se sustav neće sam od sebe promijeniti, već da će ga, kao i uvijek kroz povijest, mijenjati pojedinci.

Predstavnica Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije Ana Majić je prilikom zatvaranja konferencije rekla da su im ciljevi bili unaprijediti znanja o razvojnim osobitostima darovite djece i njihovim emocionalnim, te socijalnim potrebama, prepoznati obrazovne potrebe i djelotvorne načine odgojno-obrazovne podrške kao i kvalitetne obrazovne programe te usporediti primjere dobre prakse u Izraelu i Hrvatskoj.

‘Mislim da smo ciljeve poprilično ispunili. Zaključak je da nam je društvo u fazi upoznavanja sa darovitošću ali još uvijek nismo svi zajedno svjesni koliko su darovita djeca važna za našu budućnost. Svi smo shvatili da su daroviti učenici djeca s posebnim potrebama i da trebamo nadogradnju postojećeg sustava da im omogućimo potpuni razvoj kako bi ostvarili sve svoje potencijale’, kazala je Majić.

Da je trodnevna konferencija o darovitoj djeci bila važna i korisna ustvrdio je i pročelnik županijskog Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport Tomislav Đonlić podsjetivši da im je temeljna ideja i cilj širiti pozitivno-društvenu svijest o potrebi identifikacije darovitosti u našem obrazovnom sustavu, kao i uključivanje svih onih koji pridonose radu s darovitima u jedan lanac darovitosti.

‘Svjesni smo naše društvene uloge i položaja u obrazovnom sustavu, ali smo isto tako svjesni da postoje neke stvari koje mi ne možemo niti je prirodno da ih znamo rješavati zbog čega smo zatražili pomoć od Nacionalnog centra za vrednovanje, Agencije za odgoj i obrazovanje, a pružamo ruku i drugima. Nismo tu da bismo kritizirali, ali od svih u lancu odgovornosti tražimo da se svi zajedno preispitujemo jesmo li učinili sve, jesmo li napravili dovoljno i možemo li napraviti više’, kazao je Đonlić.

Đonlić je najavio kako Centar izvrsnosti ide dalje sa svojim novim programima, a u pripremi su Centar za humanistiku, kao i Centar koji će razvijati poduzetničke kompetencije kod učenika.

ferata@ferata.hr
0997370409