Košute: Obavijest o spajanju kućnog priključka na javnu kanalizacijsku mrežu
Završena je izgradnja kanalizacijske mreže za dio građevine infrastrukturne namjene vodnogospodarskog sustava...
Posljednji putnički vlak broj 3834 na pruzi Split – Sinj krenuo je iz Sinja na današnji dan, 30. rujna 1962. Teretni promet održavao se još neko vrijeme, a sljedeće godine pruga je bila demontirana. Prema nekim izvorima, lokomotive i vagoni bili su preseljeni u Gornji Milanovac, a navodno i u rudnike soli oko Tuzle.
Naša redakcija iščačkala je od poduzeća ‘Železnice Srbije’ podatak da je parna lokomotiva JŽ 83-017 izložena kao eksponat ispred Željezničke stanice u Čačku, u Republici Srbiji. Kontakt-osoba iz Železničkog muzeja Beograd, fotograf Aleksandar Pfićer javio nam je sljedeće:
‘Pošto se ne nalazi u našoj tehničkoj zbirci, ne možemo Vam dati više podataka o samoj lokomotivi. Znamo da je jedno vrijeme provela u Višegradu, a potom je preseljena u Čačak’.
Sinjska rera (zvana još i ferata) bila je uskotračna željeznica koja je počela prometovati 12. rujna 1903. između gradova Sinja i Splita. Ferata je bila u gospodarskom i socijalnom smislu poveznica između Cetinske krajine i središta Dalmacije Splita. Naziv ‘rera’ u narodu je dobila zbog putnika koji su se vozili njome i pjevali reru, pučke dvoglasne pjesme karakteristične za sinjsku krajinu. U početku su je zbog izgleda i sporosti nazivali ‘šuljarica’, potom ‘sinjska željeznica’, ‘sinjski vlak’, ‘sinjska ferata’.
Jedno je sigurno: u Čačku je sada sporija nego ikada.
Završena je izgradnja kanalizacijske mreže za dio građevine infrastrukturne namjene vodnogospodarskog sustava...
















