Povodom 110 godina od prve vožnje sinjske rere, naš mladi čitatelj Josip Grčić poslao nam je tekst koji govori o povijesti rere, od njeneprve do posljednje vožnje. Tekst prenosimo u cijelosti.
FERATA
DOK JE U SVIJETU,
INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA BILA U JEKU,
U HRVATSKOJ GRADNJA ŽELJEZNICA BILA JE U TIJEKU.
1903. DVANAESTOG DANA MJESECA RUJNA,
OTVORENA JE ONA,
OD SINJA DO SPLITA,
VOZILA JE PUNIH VAGONA.
TREBALO JOJ JE DVI I PO URE,
NISU ZBOG TOGA GUNĐALE NI BAKE NI CURE.
GOSPODARSKOM I SOCIJALNOM SMISLU PRIDONIO JE TAJ VLAK,
ZATO SU SE U NJEM VOZILI I STARI I MLADI JEDNOM RIJEČJU SVAK.
ČETIRI MJESECA NAKON OTVARANJA RERE,
ISKOČILA JE ONA,
ZBOG BURE,
S POŠTANSKIM I JOŠ TRI VAGONA.
NA PRUZI SE I DALJE DOGAĐAJU PROMETNE NESREĆE,
A MJESEC DANA POSLIJE PIŠU NOVINE:
NE JEDANPUT, VEĆ NEKOLIKO PUTA U MALO DANA ISKOČILA JE OVA ŠULJARICA
KAKO JE NAROD ZOVE IZ TRAČNICA.
IZ DVA RAZLIČITA SMJERA,
VOZILA JE DVA PUTA,
IZ SINJA U SPLIT I IZ SPLITA DO SINJA,
DUGO JE VOZILA TA RUTA.
SVE DOK 1960. DIREKCIJA ŽELJEZNICE,
NAKON IZGRADNJE SPLIT-DICMO CESTE,
NIJE DONIJELA ODLUKU,
ZA PROMET PRUGE SINJ-SPLIT OBUSTAVU.
TOG 30 RUJNA `62 ‘PROMETNIK MARKO GRBEŠA TUŽAN JE BIO,
ZADNJI PUT RERU JE OTPREMIO,
NA ISPRAĆAJ VLAKA BR. 3834 MNOGI DOŠLI SU GRAĐANI,