Banner CORE HIT RADIO

Ivana Živaljić dala ostavku na mjesto direktorice Čistoće

Autor/ica
Objavljeno: 24 siječnja, 2023
ivana zivaljic

Tragom informacije da je direktorica Čistoće Cetinske krajine Ivana Živaljić podnijela ostavku te da preuzima dužnost pročelnice Upravnog odjela za prostorno uređenje, imovinskopravne poslove, komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada Trilja nazvali smo Živaljić koja nam je to i potvrdila.

Živaljić je direktorica Čistoće bila deset godina, od podjele društva Vodovod i čistoća Cetinske krajine na dvije tvrtke – Vodovod i odvodnja i Čistoća, a razlozi odlaska su, kaže, osobne prirode.

‘Razlozi su vezani za obitelj kojoj želim dati više neposredne pažnje, ali i za priliku da se realiziram u svom Gradu na jako važnom radnom mjestu. Sukladno tome prijavila sam se na natječaj u Grad Trilj, te sam kroz proces natječaja izabrana na radno mjesto Pročelnika za prostorno uređenje, imovinskopravne poslove, komunalni sustav i zaštitu okoliša’, potvrdila je Živaljić.

Natječaj za Pročelnika Upravnog odjela za prostorno uređenje, imovinskopravne poslove, komunalni sustav i zaštitu okoliša Grad Trilj je objavio krajem studenog prošle godine. Na pisani dio testiranja, koji je obavljen u siječnju, pozvana su tri kandidata, no dva se nisu pojavila, pa je na usmenom dijelu ispita Živaljić bila jedini kandidat.

Novu dužnost Živaljić smatra velikim izazovom za koji, kako kaže, ima odgovarajuće kvalifikacije i kvalitete.

‘Rad za opće dobro s naglaskom na grad Trilj u kojem živim s obitelji i vidim svoju budućnost za mene i sve koji me poznaju i podržavaju znači jako puno. Posebno iz razloga što se radi o prirodi posla za koji posjedujem znanje i iskustvo koje će doprinijeti daljnjem razvoju grada Trilja. Raditi na odgovornom radnom mjestu u svom Gradu za mene predstavlja čast i zadovoljstvo, u što će se vrlo brzo uvjeriti svi moji sugrađani’, dodaje Živaljić.

Zanimalo nas je kakvo stanje ostavlja u komunalnoj tvrtki Čistoća, koja je u suvlasništvu gradova Sinja i Trilja te općina Otok, Hrvace i Dicmo.

‘Svi poslovni subjekti u Republici Hrvatskoj, pa tako i Čistoća Cetinske krajine još osjeća posljedice pandemije virusa Covid-19, kao i globalnog trenda povećanja cijena, pogotovo cijene goriva. S obzirom na 15-ak vozila kojima svakodnevno obavljamo djelatnost gospodarenja otpadom na preko 800 km² prostora za svih pet jedinica lokalne samouprave, možete zamisliti kakav udar smo pretrpjeli posljednjih nekoliko mjeseci zbog povećanih troškova u koje uz gorivo ulazi i niz drugih stavki. Ipak, uz brojne poteškoće radnici su dobivali svoje plaće na vrijeme. Što se tiče tehničkog dijela i organizacije rada, tu smo svakako posljednjih godina napravili iskorak kroz uvođenje sustava prikupljanja otpada ‘od vrata do vrata’, kako miješanog komunalnog otpada tako i papira i plastike. U cijeloj Cetinskoj krajini bilježimo pokrivenost vlastitim spremnicima na oko 85 posto, što bi posljednjim podjelama narednih mjeseci trebalo doći na potpunu pokrivenost. Na početku mog prošlog mandata na cjelokupnom području vlastitih spremnika bilo je svega nekoliko stotina, a sada smo na preko 20.000 vlastitih spremnika, čime se rijetki mogu pohvaliti. Ono što ostaje bolna točka su stari kamioni za prikupljanje miješanog komunalnog otpada. Od 2015. godine nije postojao niti jedan natječaj za sufinanciranje kupnje potrebnih kamiona, a iz vlastitih prihoda to je bilo neizvedivo. Ipak, aplicirali smo na natječaj za kupnju kamiona za odvojeno prikupljanje i i kupili dva velika kamiona za papir i plastiku te dva manja kamiona, od kojih je jedan na električni pogon, što je dobar smjer koji zahtjeva kontinuitet’, kaže sada već bivša direktorica Živaljić.

Najviše pritužbi građana na rad Čistoće bilo je funkcioniranje sustava prikupljanja papira i plastike. Zanimalo nas je kako sada, iz perspektive bivše direktorice, vidi funkcioniraje toga sustava.

‘Uz manje poteškoće, sustav prikupljanja papira i plastike dobro je uspostavljen. Papir i plastiku građani odlično odvajaju, nakon čega ih Čistoća predaje ovlaštenom sakupljaču. Rijetki građani znaju da predavanje papira i plastike ovlaštenom sakupljaču Društvu predstavlja ogromni trošak. Najbolji primjer je cijena plastike koju sada plaćamo prilikom predaje a iznosi oko 185 EUR-a po toni. Iako se sve komunalne tvrtke u RH susreću s istim problemom, vjerujem kako će se uskoro ponuditi cjelovito rješenje u interesu svih dionika. U protivnom, gradovi i općini će morati taj teret preuzeti na sebe, jer financiranjem iz javne usluge trošak odvojenog prikupljanja kao takav nije predviđen. Dužni smo besplatno preuzimati papir i plastiku od korisnika, i za isto plaćati ogromne cijene prilikom predaje’, upozorila je Ivana Živaljić.

Pred gradovima i općinama sada je izbor novog direktora/direktorice. Na rad  Čistoće, u vrijeme dok je Živaljić bila na njenom čelu, žalili su se Grad Sinj i Općina Otok. Pitali smo Živaljić kako ona ocjenjuje svoju suradnju s načelnicima i gradonačelnicima.

‘Kao u obitelji, poslu i svim ostalim odnosima u društvu, s pojedincima se slažeš bolje, s drugima lošije, ali je sve podnošljivo ako prilikom loših odnosa ne pati treća i četvrta strana, u ovom slučaju firma i radnici te korisnici usluga. Svi smo svjedoci medijskih natpisa i vrijeđanja od pojedinaca koji građanima koji su ih izabrali ne mogu i ne znaju ponuditi ništa bolje osim malo medijskog cirkusa, pomičući granice pristojnosti i dobrog ukusa. No, građani su ih birali, što poštujem iznad svega i stoga se ne usuđujem komentirati njihov rad i poteze s pozicije načelnika i gradonačelnika. Ono što mogu reći je da se svi nisu jednako odnosili prema komunalnoj tvrtki, kako bi kao dioničari osnivači trebali’, kritički je odgovorila Živaljić.

Prošle godine Čistoća je od svojih suvlasnika zatražila suglasnost za povećanje cijene odvoza smeća. Grad Sinj je odbio dati suglasnost na novi cjenik, a Općina Otok nije se očitovala.  Zanimalo je zbog čega se išlo s prijedlogom za povećanje cijena.

‘Stupanjem na snagu novog Zakona o gospodarenju otpadom, jedinice lokalne samouprave imale su obvezu donijeti Odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada. Svi gradovi i općine su navedeno i napravile, a jedna zanimljivost leži u tome da je upravo u tim Odlukama definirana cijena javne usluge, odnosno minimalne javne usluge izražena u točnom iznosu. Nakon donošenja Odluke Društvo je bilo u obvezi donijeti konačni cjenik usluge, naravno s parametrima koje su zadale jedinice lokalne samouprave, točnije gradska i općinska vijeća. Društvo je izradilo novi cjenik kojeg je Skupština Društva i usvojila. Problem nastaje u trenutku kada sukladno zakonu kao Davatelji javne usluge trebamo pribaviti suglasnost izvršnog tijela prije primjene cjenika, tj. načelnika i gradonačelnika. Općine Dicmo i Hrvace te Grad Trilj su dali suglasnost, Grad Sinj je suglasnost uskratio, a Općina Otok se nije očitovala. Navedeno nas je dovelo u pat poziciju, pa se novi cjenik nije mogao primjenjivati. Ipak, posljednjih mjeseci se preko koordinacija osnivača pregovara oko usvajanja cjenika i vjerujem kako su svi svjesni da do promjene cijene treba doći i da će Sinj i Otok dati suglasnost na primjenu. Povećanje cijena nužno je radi održivosti poslovanja, poboljšanja poslovnih procesa i naravno povećanja ionako niskih plaća zaposlenika. Sve navedeno je cjenik predvidio, što me dovodi do zaključka da će i suglasnost uskoro stići. U suprotnom se ugrožava održivost sustava koji nije usklađen s novim okolnostima koje od tvrtke zahtijevaju repozicioniranje i prilagodbu’.

Živaljić je izrazila nadu da će nova Uprava Društva nastaviti raditi na poboljšanju usluge prikupljanja otpada, jer se radi o bitnom segmentu koji uvijek može biti bolji.

‘Nadam se da će imati viziju i misiju kvalitetnog upravljanja, da će se držati zacrtanih ciljeva i u narednom periodu napraviti pripremne radnje, a poslije i realizirati prikupljanje biootpada koja je planirano za 2024. godinu. Time bi se proces prikupljanja otpada u potpunosti zaokružio i u trenutku otvaranja CGO-a naši korisnici bi mogli predavati minimalne količine miješanog komunalnog otpada. Budućoj Upravi želim puno uspjeha u radu. Društvo je dokazalo da može biti održivo i od velike koristi svim našim građanima, ali samo uz podršku svojih dioničara i osnivača koji ne bi smjeli zaboraviti da imaju svoju odgovornost’,  naglasila je Ivana Živaljić.

Što se tiče prelaska na novo radno mjesto Pročelnice u Grad Trilj, Živaljić je istaknula da je jako dobro upućena u stanje stvari u gradu Trilju te da joj dolazak na novo radno mjesto neće predstavljati nikakav problem.

‘Jedan od važnih razloga je i činjenica što je u posljednjih godinu dana osjetna promjena u komunalnom dijelu što je za razvoj grada nedvojbeno osiguralo iskorak. U ovom trenutku je najvažnije nastaviti na pozitivnom valu i ostvariti kontinuitet. Jasno je da nas čeka interna analiza na temelju koje ću sa svojim suradnicima i gradskim službama izraditi hodogram aktivnosti o čemu će javnost na vrijeme biti informirana’, kazala je nova pročelnica Ivana Živaljić.

Dodala je i da budućoj Upravi Društva stoji na raspolaganju za bilo kakve informacije, objašnjenja i savjete, a da će joj na novoj dužnosti interes građana Trilja uvijek biti na prvom mjestu.

‘Želim se zahvaliti Osnivačima Društva na dosadašnjoj suradnji kakva god ona bila. Duboko vjerujem da u središtu naših djelovanja mora biti čovjek i da, kao javne osobe, svi zajedno moramo raditi samo i jedino na dobrobit svakog stanovnika našeg cetinskog kraja. Posebno se želim zahvaliti svojim vrijednim kolegama koji na pošten i predan način zarađuju za svoj kruh. Ističem 85 dobrih i pravih zaposlenika koji svakodnevno ulažu napore kako bi savjesno odradili svoj posao koji budite sigurni nije lagan. Mislim da se u danu nakon Alke i Velike Gospe očituje snaga zajedništva i vrijednosti zaposlenika Čistoće Cetinske krajine.  Što se tiče mog novog posla, vrata mog ureda će biti otvorena za sve koji će imati potrebu za dobrim prijedlozima, zahtjevima ili razgovorom, čemu se jako radujem. Posvećenost radu i transparentnost uz kreativan pristup će biti u prvom planu, kako bi se ostvarila bolja perspektiva za naš Trilj’, istaknula nova pročelnica za prostorno uređenje, imovinskopravne poslove, komunalni sustav i zaštitu okoliša u Gradu Trilju.

ferata@ferata.hr
0997370409
Na vrh